האם הישועה של הפועלים הערבים תגיע מיו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי?

    ישראל פריי No Comments on האם הישועה של הפועלים הערבים תגיע מיו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי?
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באווירה הקשה שמרחפת באוויר בימים טרופים אלו, נשמעים לא אחת קריאות למנוע העסקת פועלים הערביים. בחלק מהמקרים מדובר בחשש מוצדק וקיומי, ובחלק מהקריאות ניתן לשמוע צלילים לאומניים, של אנשים שמעדיפים שלא לראות אזרחים ערביים בסביבתם, בעתות מלחמה כמו גם בזמני רגיעה.

    עמותת "סיכוי" פנתה לשר אריה דרעי בבקשה דחופה להתערבות במצב. לדברי ראשי העמותה, הם מקבלים בימים האחרונים תלונות רבות על פיטורי עובדים, ועל לחץ המופעל על בעלי עסקים. בנוסף, הם קובלים על קריאת רבני ערים לפטר עובדים ערבים.

    במכתב של ראונק נאטור ורון גרליץ, יושבי הראש של הארגון כתבו השניים: "כשר הכלכלה וכמי שהציג את עצמו כנציגם של 'השקופים', אנו מצפים כי תפעל באופן מידי כדי שטפטוף אירועים זה של פיטורי עובדים ערבים לא יהפוך לנחשול של ממש. יש לפנות למעסיקים, ציבוריים ופרטיים כאחד ולהבהיר כי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיק להפלות בין עובדיו ובכלל זה בפיטורים, מחמת לאום, השקפה, או השתייכות מפלגתית. עובד אשר מבטא עמדה פוליטית כאדם פרטי, וגם אם עמדתו בלתי מקובלת ואף בלתי נסבלת, יכול להיות מפוטר רק אם מדובר בהתבטאות אשר פוגעת באופן ישיר בתפקודו המקצועי, וגם אז יש לערוך הליך משמעתי מסודר, אשר יוביל, או לא, לפיטורין".

    "למרות המתח והחרדה המאפיינים תקופה זו, אין להפקיר את זכויותיהם של אלפי העובדים הערבים הנמצאים במרחבי עבודה וחיים משותפים ליהודים וערבים. מוטלת האחריות על ההנהגה ברמה הארצית והמוניציפלית לדאוג כי שגרת החיים המשותפת תתקיים באופן תקין גם בתקופה זו וכי עובדים ערבים לא ישלמו את מחיר ההסלמה הנוכחית על לא עוול בכפם. פיטורים של עובדים ערבים על רקע פוליטי הם לא רק פגיעה בזכויותיהם, אלא גם פגיעה במרקם החיים המשותפים וביכולת שלנו כחברה משותפת לצלוח תקופות קשות מעין אלה ולבנות יחד עתיד משותף במדינה זו".



    0 תגובות